ada SISI lain untuk semua CERITA…

cuma sebuah depersonifikasi dari jiwa-jiwa yang malang-melintang di dunia…

Archive for the ‘daily’ Category

Bulan sabit, Venus, dan jemuran orang.

leave a comment »

Sudah lewat sebulan sejak pindah ke daerah Hougang nun jauh dari NTU sana. Belum ada satu pun update di halaman ini. Maklum, sekarang lagi ngga punya komputer. Ini saja sedang minjam dari flatmate. Tapi biar lagi pengangguran, kere, laptop-less, hape-less (ga punya HP juga T_T), setidaknya saya tidak homeless. Sore kemarin ini, bermodal kamera pinjaman dengan lensa kit seadanya saya turun ke bawah dan jepret sana sini buat ngasih liat lingkungan baru yang asri ini.

Ini nih, flat kita. Total kayanya ada 14 lantai, tapi karena masing2 unit terdiri dari 2 lantai jadi sebenarnya bole dianggap 7 lantai. Kita tinggal di corner unit di lantai 2, jadinya ga pernah deh pake lift gedung yang sebelah rusak sebelah lagi agak seram. Tapi kayanya uda selesai dibenerin deh.

itung berapa lantai

kalo mau ngirim kado kesini ya

Tadinya saya sebenarnya malas mau jalan-jalan sore apalagi motret-motret lingkungan kompleks. Tapi pas lagi di kamar nyobain kamera…

saya buka jendela kamar...

dan ngeliat ini.

Ngeliat sore yang cerah begini, perasaan jadi enak. Jadi deh saya jalan-jalan sore.

Jalan-jalan sore di sekitar kompleks ternyata asik juga. Sambil menghirup udara segar, meliat langit biru dan dedaunan hijau, diiringi suara senda gurau anak-anak kompleks. Gak banyak sebenarnya yang bisa dilihat dalam kompleks. Cuma ada gedung-gedung tetangga, taman sebelah rumah, lapangan bola sebelah taman, sampai tempat parkir. Tapi ke-homey-an suasananya itu loh. Tiap menarik napas rasanya beban hidup berkurang sedikit demi sedikit.

lingkungan asri dan banyak pohon

ada taman buat nongkrong

sebelahnya ada lapangan bola

Makin sore, cahaya matahari makin redup. Bulan sabit udah nongol aja awal-awal begini. Langit yang bersih membuat kita bisa ngeliat dengan jelas bulannya, meskipun kecil di langit sana.

sabit kecil di langit luas

Pas iseng-iseng nge-zoom lensanya, baru deh keliatan sabitnya lebih jelas. Ga taunya di sebelahnya ad bintang kecil nan terang. Si Bintang Kejora alias Planet Venus. Tapi kalau di poto yg ud dikecilin ini mungkin ga keliatan sih…

ada titik kecil di kanan sang sabit

Begitulah suansana satu sore di Hougang ave 7. Bulan sabit kecil di langit yang bersih ditemani bintang kejora yang nyaris tidak kelihatan. Tidak terlalu istimewa. Mau dipotret malah keliatan jemuran celana jeans orang lain di apartemen sebelah. hehehe… Tapi ya seperti itulah kehidupan di sini. Dilihat dari jauh kecil saja, tidak istimewa. Yang ada cuma peristiwa keseharian biasa seperti menjemur pakaian. Kalau emang anda seperti saya yang suka sok melodramatis, mungkin di sanalah letak keindahan dari kehidupan.

Dan begitulah waktu berlalu di lingkungan baru. Dari sore yang terang hingga petang yang menjelang.

Semoga lain kali bisa menangkap lebih banyak lagi gambar kehidupan dengan lebih ciamik.

Cheers,

Jonx

Advertisements

Written by dj

June 16, 2010 at 3:33 pm

Posted in daily

Tagged with

quotations.

leave a comment »

Ernest Hemingway would get up in the morning and wrote about four to six hundred words and that would be it. And he would start drinking gin.

That was quoted from David Letterman when he interviewed Lost’s Evangeline Lilly about her aptitude to write fiction. The point is that the process of writing is hard, and even the ones good at it often find it to be ‘the demon’. So that’s why it sometimes took me long to update this page.

Kate on Dave

Freedom is just another word for nothing left to lose.

I was thinking about this line while listening to Me and Bobby McGee the other day. Let me tell you why it is so true. I just finished last exam as an undergraduate student, finished the final project report and after I got out of final presentation room that day, I thought, ‘this is it’. Assuming nothing will go wrong in the next week, I am thus officially free. I won’t lose the joy and hardship of undergrad life anymore. I already lost it.

Graduation Class 2010 with President of ICN 2008

Life is waiting.

I had nothing to do at our new apartment in Hougang district that day so I watched The Terminal for like, the third time. Not that it’s very good but I felt good watching it.  The story is about a man getting stuck in a New York airport with no country, no money, no nothing. He’s simply unacceptable. This surely reflects ans an allegory to our lives at one point or another. I’d say, for my peeps waiting for something to turn out in their lives as I am doing right now, may it be a job, exam results, graduate studies admission or whatever, be patient.

Tom Hanks in another version of "Cast Away"

For you, a thousand times over.

Right before I re-watched The Terminal, I watched Kite Runner (I so got nothing to do, huh?). That reminds me of the novel I finished reading 2 years ago. Since then, how many books have I read? Not much I guess. I got a pile of books bought and waiting to be read, but tonnes of excuses of time spending for other purposes. So as we should listen more than we speak, I think we should really read more than we write. So I would continue on finishing Obama’s Dreams from my Father and write some four to six hundred words again tomorrow. And that would be it.

Even kite doesn't wanna be alone

Cheers,

Jonx


Written by dj

May 21, 2010 at 5:12 pm

Posted in daily

I am (not) a blogger. An update on hiatus.

with 2 comments

I haven’t been writing for like, forever. Reason being is that, judging from everything that has happened in the past few months, there is no perspective I can convey with good sense of optimism. I do think it’s important to take on a perspective and write it in a way that can make people smile or laugh.

I’m just so done with writing about myself. It could get too deep knowing that nobody reading it can really understand. It annoys me to talk to people who can’t hear me. Then why talking to the whole world? Probably a desperate attempt to find somebody who can hear. Or probably not. Probably we’re just looking for a way to say those feelings out.

I do respect and even admire some emotional thoughts written in a blog. I don’t pay much attention to trivial daily activities written in a blog (though when it comes to opinions and feelings it often caught me). Thought I admit it fascinates me to read and eventually learn more about people whom I’m interested in.

Myself. I can write a lot about Orwell’s 1984 but I never do. I don’t write about us hanging out drinking last night. And how I anyhow ordered the graveyard cocktail (you’d be surprise knowing what’s inside the mix. I myself am). Instead I blabbered some random thoughts. In other words, I’m just not a true blogger. I don’t aim to please. I don’t aim to share. I just write.

Finally, to end this long blogging hiatus, let me at least be a good blogger and give some short updates about myself. I’ll do it in bullet form. I’m trained to do so.

  • I did my last work as a student organizer during orientation camp and school welcome week last August. I’m so retired now and somehow I got to understand the feeling of a 60-year old retirees.
  • I forgot what’s happening in September. Probably I was sleeping throughout the whole month. Somebody woke me up when it ended (yes, it’s an allusion and yes, I’m just being lazy to tell).
  • October was tough, full of projects and stuffs made me feel I’d rather go back to sleep in September. And 21st Oct was the day that I died. No need explaining why. I’m not even sure it was the exact date.
  • November was funny. For one week I was not a student of my own school (I never much of one actually). Another week I found myself desolated and suffocated with exams and stuffs. And near the end of it I was, sort of, mixed with fascination and fright. Anyway, I became one of the ‘tweeps‘ (thanks to a tweep that has done more than making twitter fun to me). That’s more worth mentioning I guess. =)
  • Now that December has come, I’m so busy with FYP (yeah, right). Three and half years and it’s all down to this project.  I should fret. Or at least worry a bit. I am worried. And starting to enjoy it though. Must pull some things together, stack of overdue stuffs like QEM application. Need to make up my mind for some things. But I guess it’ll take two more weeks before I can conclude this year.

Now that’s pretty much about it peeps. For the first time I write something like this. Hope you don’t get bored. Oh, I forgot. To old friends anywhere in the world. I missed those times much I couldn’t tell you how much. It just won’t do you guys any justice to just say ‘Hi’ and tell you all this in this blog. But quoting Dylan, we’ll meet again someday on the avenue.

Cheers,

Jonx


Written by dj

December 10, 2009 at 12:20 pm

Posted in daily

Tagged with

tajuk rencana – karena isinya baru rencana…

with 5 comments

Sudah saatnya halaman ini diperbaharui. Sudah ga relevan lagi. Sudah lama pula gw berencana mencari format dan style yang kayanya cocok. Tapi ga ketemu juga… he..he… Akhirnya gw putuskan untuk merencanakan sesuatu yang agak eksperimental dan ngerasa butuh kamera digital buat mulai itu. Tapi apa boleh buat, keadaan kantong tidak memungkinkan meskipun baru kelar Industrial Attachment lantaran sebagian besar duitnya udah nemplok di gigi… hihihi… Karena itu, untuk sementara, semua visualisasi yang ada bakal gw colong sadur dari fotografer-fotografer hebat di dunia maya sana. Untuk postingan pertama ini, gw mau percobaan dulu yah. Jadi sekarang gw mau cerita yang ringan aja tentang keadaan gw sekarang (ga penting sih, tapi sekali-sekali blog isinya begini bolehkan?

Jadi nih, sekarang gw lagi menikmati libur yang panjang panjang sekali di Pontianak. Di mana itu? Tepat di garis khatulistiwa. Trus kenapa? Ya PANAS dong *masa’ ya panas lah*!!! Ini minggu ketiga gw di Ponti, berat gw udah naik tiga kg dan sambil menulis postingan ini, ada tiga kipas angin yang berputar kencang buat sedikit mengurangi kegerahan siang ini. Bayangkan aja gimana panasnya, lebih tiga puluh derajat sepertinya. Tapi biar bagaimanapun, seperti kata pepatah, hujan es di negeri orang tetap lebih baik kepanasan di rumah sendiri. Paling ngga’ di kota damai nan kecil ini (yeap, nyebutnya harus damai nan kecil bukan kecil nan damai) gw bisa tidur tenang, makan kenyang, sambil duduk manis dan membaca novel dengan elegan di hadapan laptop yang sedang menyiarkan junk dari milis-milis dan facebook. Seperti kata seorang pria berjubah merah yang bisa terbang, ini yang namanya menikmati hidup! 🙂

Photo by Freddy Hernawan

ini loh Pontianak, sampai umur 11 tinggal di deket gedung L.A itu

Photo by Freddy Hernawan

Dan sekarang, gw lagi bingung gimana caranya ngatur foto buat postingan ini. Perasaan dulu bisa-bisa aja, apa karena internet di sini yang rada lemot atau gw yang tambah bego satu semester ga sekolah, ya?

Biar gw coba dulu deh. Nanti kalau sudah bisa, barulah dicoba postingan eksperimental pertama kita. Anggap aja sebagai Holiday Project 2009. Bagus jeleknya ga tahu deh. Namanya eksperimental. Ya kan???

Written by dj

June 10, 2009 at 3:33 pm

Posted in daily